vrijdag 12 november 2010

Luisteren: liedje: Musti, onze lieve kleine kat

MENSEN!!! Er bestaat een liedje over Musti. Mijn kat^^

Liedje: Musti- Onze lieve kleine kat

Die zwarte kat met precies witte pantoffels is mijn kat musti ^^ .
Ik weet het, niet echt originele naam. Must is een kat die half op een hond lijkt. Waarom? Als je een balletje gooit, haalt ze dat meteen, houd van een bad met een bodem lauw water (Ze speelt zelfs in het water) Verzameld allemaal dingen in haar mand dat niet van haar is : bv: een armband van mijn zus, de veters van de schoenen van mijn papa.... Het mag wel een rara kat zijn maar, het is mijn kat en ik zou haar nooit kunnen vervangen ^^

Musti was een Vlaams kinderprogramma dat ook in Nederland populair was. Tekenaar Ray Goossens tekende in 1945 al het katje Musti maar het duurde tot 1968 voordat er een televisieprogramma van werd gemaakt. In enkele minuten werd er een kort verhaaltje verteld met onderwerpen als de dierentuin, het circus, snurken, de brandweer, de tandarts, een computer, jarig zijn en leren goochelen. Samen met zijn vriendjesMeneer Konijn, Mevrouw Schildpad, Egeltje en Meneer Hond beleefde Musti deze avonturen.

2 opmerkingen:

  1. Ik mis die goeie oude tijden... Toen wij klein waren(nog niet lang geleden, in mijn geval nog steeds XD)vond ik de afleveringen het best. Dan waren er nog zo geen felle kleuren en kon je er zorgenloos naar kijken. Nu vind ik het te modern.

    BeantwoordenVerwijderen